آخرین اخبار
کد مطلب: 125779
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري خبر داد
دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري با شگرد اسکيمينگ در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1397/08/10 09:49:47
نمایش : 1597
رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري از دستگيري متهمان برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي کاربران خبر داد و گفت: اين متهمان با استفاده از دستگاه اسکيمر اقدام به کپي اطلاعات کارتهاي بانکي افراد و برداشت از حساب آنان مي‌کردند.
سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در پي گزارش چند نفر از شهروندان مبني‌بر کسر مبالغي از حساب‌هاي بانکي توسط افراد ناشناس پس از خريد از فروشندگان سيار (وانت‌هاي ميوه‌فروش) واقع در برخي شهرستان‌هاي استان در هنگام کشيدن کارت به دستگاه pos، بلافاصله موضوع در دستورکار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: کارشناسان اين پليس جهت بررسي صحت و سقم موضوع به محل مراجعه پس از بررسي‌هاي صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که متهمان با قراردادن دستگاه اسکيمر در کنار کارت خوان اصلي اقدام به کپي کردن اطلاعات کارت‌هاي بانکي مشتريان به بهانه قطع اتصال کارت‌خوان اصلي و عدم ارايه سرويس و بهانه‌هايي از اين قبيل مي‌نمودند.

عسگري اضافه کرد: با توجه به اينکه فعاليت مجرمانه کلاهبرداران دراين بخش حرفه‌اي و بدون باقي گذاشتن کوچک‌ترين ردي از آن‌ها بود، شناسايي و دستگيري اعضاي باند با پيچيدگي و مشکل خاص مواجه شد.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه کاراگاهان مبارزه با جرائم سايبري فتا با شگردهاي پليسي درفضاي مجازي موفق به شناسايي و دستگيري دو نفر از اعضاي اصلي باند کلاهبرداري در اين زمينه شدند افزود: متهمان در بازجويي‌هاي ماموران به جرم خود مبني‌بر سرقت وجوه مشتريان اعتراف کردند و اذعان داشتند که در شهرهاي مختلف استان چهارمحال و بختياري و در استان‌هاي ديگر درقالب ميوه‌فروشي آن هم با قيمت‌هاي ارزان مشتريان خود را ترقيب به خريد ميوه مي‌نمودند.
 

وي خاطرنشان کرد: از متهمان تعدادي دستگاه اسکيمر، کارت بانکي کپي شده، لپ تاپ، تعدادي سيم کارت و دستگاه کارت‌خوان کشف شده است.

رئيس پليس فتا چهارمحال و بختياري افزود: امروزه يکي از مشکلات در اين زمينه کم بودن سواد رسانه‌اي وعدم آگاهي بيشتر افراد جامعه درخصوص حفظ اطلاعات شخصي کارت‌هاي بانکي، اعتماد بيش از حد به فروشندگان و عدم توجه به خريد از فروشگاه‌هاي معتبر است.

وي تاکيد کرد: توصيه مي‌شود شهروندان در انجام اقدامات مالي و ارائه اطلاعات شخصي خود به ديگران دقت لازم را داشته باشند تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران واقع نشوند.

عسگري در پايان به شهروندان توصيه کرد، در صورت بروز مشکلات در فضاي سايبري به پليس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان اين پليس در ميان بگذارند يا از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ارتباطات مردمي به پليس اعلام کنند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ «اسکيمرها قطعه سخت‌افزاري براي کپي کردن اطلاعات کارت‌هاي بانکي هستند که به‌عنوان يک فناوري از چند سال پيش وارد کشور شده اما برخي کلاهبردار از اين قطعات استفاده ابزاري مي‌کنند.».

انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس